ALL ABOUT ME

LOVE IS STUPID
CRONIC_NIC a.k.a Nic Ishak

Ladang Samak

Assalammualaikum....

Ini story menceritakan seribu satu kisah....

        Aku secara x sengaja d paksa oleh kakak aku jd JR(jalinan rakyat) tau mender tu? Itu la gunanya JR utk dpt mengumpul data para pengundi d Sesuatu kawasan. Aku masa tu x kennl sesapa.. klo knl pon aku x rapat. Aku dpt tau kawasan yg aku akan g tu cerok kampung.. okehh aku dah gumbira pasai pe itu yg aku mahuuu... aku bawak camera kesayangan aku utk  enjadi peneman aku d sana... itula kawan cinta mati aku si merah tu...

      Aku mmg x pedulikan org. Aku buat kepala aku. Dlm group tu aku la paling halus.. dah mcm makhluk halus...dlm minggu pertama  mg aku mcm susah nk begaul. Minggu kedua okeh aku da bleh sesuaikan diri. Kerja jd JRni bkn mudah seperti yg d sangka.
Mencarot ko nk mencari rumah pengundi. Dari x tau sampai jd tau la team aku mencari pengundi. Yg x bleh blah kelompok2 pengundi tu kebanyakka  berpindah d kawasan cerok2... ohoiiiii becinta laa nak g umah diorg!!!! Ni bukan sesi mengumpat kehh... tapi korg taula kan umah kampung camner nak cari? Ala at ntah hape2 last2 tanya org kampung...

      Cerita paling mengerikan kat situ adalah nama sorg penggundi tu mula2 d tanya kata nya dah meninggal dunia... skali bila d cari betoi2 idup lagi ada dok sihat lagi ngunyah buah pelam wpon xda gg..hahaha.. dr mula dtg kulit masih gebu2 putih2...sampai la jd rentung n bekilat sama dgn org2 dok kat ladang tu dah kaler kulit nyerr...

       Dari sini aku berkenalan dgn kawan2 baru n mempunya kawan sehingga kini. Aku susah berkawan dgn org dlm jangkamasa yg lama. Tapi alhamdulillah Allah dah panjangkan persahabatan kita aminnn...

#creadit to along..^_^

Tiada ulasan: