ALL ABOUT ME

LOVE IS STUPID
CRONIC_NIC a.k.a Nic Ishak

MAAFKAN KAKPA... T_T

Assalammualaikum,

Kakpa minta maaf Rahman...
Kakpa terlalu kecewa dgn hang...
Klo hang hina kakpa x kisah....
Skit pon aku x ambik hati....
Sbb aku syg hang rahman....
Syg sgt.....

Hang berubah....
Hang bukan adik kakpa yg penah kakpa pimpin tgn 10 thn dulu....
Kakpa hilang adik kesayangan kakpa...

Hang kata kakpa apa pun kakpa x ambil hati....
Hang lebih memilih jaga hati awek2 hang dr kakpa...
Kakpa x kisah wpon hati kakpa terguris....
Kakpa rendah diri minta maaf dekat org lain demi adik bradik kakpa sanggup...
Tapi pernah x kamu lihat hati kakak kamu ni....

Kakpa x minta duit hang rahman...
Kakpa minta kamu hormat adik bradik lain....

Mungkin kamu malu ada kakak mcm kakak...
Tapi kakpa x pernah malu ada adik mcm hang...
Aku syg hang.... tapi kakpa rasa hang makin jauh dgn kakpa...
Semakin jauh.....

Kakpa bkn lagi tempat kamu bercerita....
Tempat mengadu.....
Tempat bermanja...
Sbb hang rasa org lain lbh memahami hang...

Kakpa anak perempuan...
Tapi tggungjawab  kakak hang ni pikul mcm anak lelaki...
 Apa salah kami rahman...
Jika salah kami maafkan kami...
Mungkin kami terleka berusaha mencari rezeki untuk sekeluarga...

Akak sanggup x sambung blaja pringkat ijazah sbb kakpa rahman...
Sapa nak bantu abah?
Keluarga kita besar.. tgggunggan kita pon besar....

Kamu nak tgk abah kerja sampai mati!
Abah dah 70 tahun rahman....
Mak dah 63...
Manusia hidup bkn 100 tahun!
Klo d beri sejuta thn pon kita x mampu bayar balik semua yg abah da bg kat kita...
Fikir la.... jika abah n mak g dulu....

Kakpa just nk minta ko berubah....
Ko bkn adik kakpa yg kakpa kenal...
Rahman klo ko terus idup mcm ni ko xkan bhagia dgn idup ko...

Kakpa da lalui semua ni rahman....
Slagi doa mak abah ada kita selamat...
Bila mak abah xda...
Doa kita ni la penyelamat mereka dr seksaan kubur....

Kakpa masih igt kata2 hang raya yg lepas...
Kakpa masih igt kata2 hang pada abglid....
Igt rahman.... sebodoh2 adik bradik kita...
Esok mereka la akan semaygkan jenazah kita...
Yg akan menguruskan jenazah kita...

Jgn kamu menghina abg2 n kak hang rahman...
Zaman kehidupan hang jauh berbeza dr zaman kami...
Perit hidup kami beradik hang x rasai....
Semarah2 kami pada makabah atau adik bradik...
Kami x pernah menyumpah....

Kakpa x mampu berhadapan dgn hang rahman...
Kakpa takut mencederakan hang...
Klo berlaku mcm semalam lagi....
Kakpa mohon kat hang rahman....
Bunoh kakpa tros....
Aku malu!!

Sbb aku gila!!
Aku tekanan mental!!
Mmg betol hang kata rahman aku ni gila!!
Aku tertekan!
Aku takut sakit aku dtg....
Aku ni pewaris!
Skang ko nampak kan!
Aku gila....!

Biar satu taman tau aku gila...!
Biar satu dunia tau aku gila rahman!
Ko bunoh je aku rahman!
X la ko malu yg kakak ko ni gila...!
T org x la ngata keturunan hang ada yg gila...!

Aku cuba kawal perasaan sedih aku yg melampau ni....
Hang mmg x syg adik bradik ke?
Aku sedih aku hanya ada adik bradik tempat mengadu...
Aku susah aku hanya ada adik bradik mintak tolong....
Aku x pernah malu dgn adik bradik aku...
Aku bangga!!
Tapi aku just mintak hang syg adik bradik...
Skang ni aku x mintak hang syg kakpa ke apa...
Hang syg mak abah cukop la....

Kakpa mintak tolong rahman klo hang mengamuk makesure jgn kakpa ada...
Aku takotttt!! Aku mencederakan hang!!
Aku syg hang.... tapi syg kakpa kat hang mcm sampah hang buat...
Aku cuba lindungi hang dr kecik sampai besar...
Wpon badan aku ni sakit lindungi hang....
Aku x kesah....
Sbb aku x mau hang lalui kehidupan yg aku lalui...
Kasih syg hang rasai dr kami adik bradik kami x pernah miliki...

Kami terdidik dr kecil...
Jika adik kena pukul abg atau kakak akan lindung adik...
Sbb kami tahu rasa sakit tu mcm mana...
Kalau kami pon rasa sakit apatah lagi adik yg kecil rasai kesakitan tu...
Pasti lagi sakit.... oleh itu kami sedaya upaya menjadi pelindung kepada adik...

Kesalahan kamu satu sahaja....
Kamu x reti menghargai org lain.....

Kakpa terlalu sakit rahman....
Kakpa takuttt....
Kalau kakpa bertindak mcm tu lg....
Maafkan kakpa rahman... T_T





3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mat xda salah kn kak pa..sumpah demi allah pasal semlm xda spe selain yg mat nk mara..mat toi2 mara gn akak xreti hormat adik k pe..mat mnx maap mat bkn adik yg kak pa sngkakan dulu..lau akak boleh ubah peragai hormat mak abh mat bolh ubah..mat dari kecik ingga skunk mat tengok akak xpnah berubah n semakin mnyusah kn mak abh tw x..ad xtpk ape yg mat mnx dpat ape..mat jd cmne bp mat nk jgk cm korng nk kat akak semua dpat ne mat xdapat ape pon..mat mnx maap sgt2 kt kak pa..dari ujung ambut ingga ujung kaki..mat xda niat nk pkul adik beradik tpe akak mat xkn maap smpai maty..mat xkn maap kn..sumpah demi allah lau akak bolh taubat diri dia mat akn beckp semua adik badik..mula ari ni mat mnx maap mat xkn ckp gn adik beradik semua owg..mat balik uma balik tpe mat xkn ckp pe pon..mat mnx maap sgat2 kak pa..

Tanpa Nama berkata...

Mat xda salah kn kak pa..sumpah demi allah pasal semlm xda spe selain yg mat nk mara..mat toi2 mara gn akak xreti hormat adik k pe..mat mnx maap mat bkn adik yg kak pa sngkakan dulu..lau akak boleh ubah peragai hormat mak abh mat bolh ubah..mat dari kecik ingga skunk mat tengok akak xpnah berubah n semakin mnyusah kn mak abh tw x..ad xtpk ape yg mat mnx dpat ape..mat jd cmne bp mat nk jgk cm korng nk kat akak semua dpat ne mat xdapat ape pon..mat mnx maap sgt2 kt kak pa..dari ujung ambut ingga ujung kaki..mat xda niat nk pkul adik beradik tpe akak mat xkn maap smpai maty..mat xkn maap kn..sumpah demi allah lau akak bolh taubat diri dia mat akn beckp semua adik badik..mula ari ni mat mnx maap mat xkn ckp gn adik beradik semua owg..mat balik uma balik tpe mat xkn ckp pe pon..mat mnx maap sgat2 kak pa..

Nurul shafiqah ain yusoff berkata...

Ehem2.. assalamualaikum..beb sorry lau ak terjah.. sabar ye ben setiap yg berlaku pasti de hikmah.. yg penting ang pohon pada tuhan mintak dijauhkan segala musibah.. xmo sedih2 beb sedih ak tgk ang sedih.. manusia semua xsempurna..ade kelebihan n kekurangan.. same2 la memaafkan kalau ade keterlanjuran..itu kan lebih baik. bertolak ansur... beb ang jgn rendah diri sangat.. ramai ag syg ang..